Udflugt til Tirsbæk gods

1. aug 2019

Den 1. august var der udflugt til det smukt beliggende Tirsbæk Gods ved Vejle. Den var arrangeret fælles for foreningerne i region 2.

Med deltagelse fra foreningerne i Randers, Skanderborg, Horsens og Aarhus oplevede vi en forrygende koncert med Den Kongelige Livgardes musikkorps,
faktisk en af de bedste, vi har hørt.

Koncerten bød, ud over noget af den marchmusik, som musikkorpset er kendt for, også på et program med værker fra den lettere, klassiske genre. Der er også lavet en Tirsbæk fanfare, og den blev fremført et par gange.

Efter koncerten gik vi en tur rundt i den smukke, nyanlagte park, som er opført i 1700-tals stil.

Dagen sluttede med spisning i Restaurant Slotsstalden, hvor vi nød en lækker 2 retters gourmet middag. Klokken 20:00 returnerede vi med vores chartrede bus. Alle var godt tilpas og syntes det havde været en dejlig dag.

I øvrigt kan det oplyses, at Den Kongelige Livgardes Musikkorps for tredje gang kommer forbi Tirsbæk Gods torsdag den 2. august 2020 og giver koncert kl. 16:00.

Tirsbæk Gods ligger på nordsiden af Vejle Fjord, ca. 7 km øst for Vejle. Godset ejes og drives af Hans Henrik Algreen-Ussing.

Søren Blirup og fru Tove nyder udsigten over den smukke park, flankeret af
Klaus Holck og Per Bundgård.
Foto: Niels Erik Kjær