Keglespil med spisning

12. okt 2012

Ved årets keglespil fik vi i år en keglekonge, som måtte i kamp for titlen hele 2 gange.

Vi startede aftenen med en veltillavet buffét hvorunder Jørgen Johnsen, som lovet ved tilmeldingen, trak lod om et par gode præmier blandt de 15 først tilmeldte deltagere.
Efter middagen blev kaffen, ledsaget af lækre lagkager med et særdeles tykt lag usund flødeskum, serveret på keglebanen, for nu skulle det afgøres, hvem der skulle have æren af at være foreningens keglekonge i det næste år.

Der hygges i ventetiden.

Der var fire moderne baner til disposition, så der var ikke megen spildtid.
Alle deltagere fik lejlighed til at øve sig, og da det blev alvor, lagde to mand sig suverænt i spidsen med 20 point, og tre mand opnåede 19 point.

Efter denne første udskilningskamp måtte der omkamp til om de bedste placeringer.

I den første omkamp blandt deltagerne med 19 point vandt MAJ 1956 Jørgen Nielsen i flot stil og besatte således tredjepladsen.

I den lidt alvorligere omkamp mellem deltagerne med 20 point blev det afgjort at JUN 1985 Peter Madsen skulle være keglekonge, idet han med et enkelt overskydende point vandt over MAJ 1949 Svend Aage Petersen, som således besatte andenpladsen.

Præmierne var, foruden keglekonge bandoléret, gode varer, der var hældt på flasker.

Jørgen Øllegaard Johnsen stod for arrangementet.
Her overrækker han 2. præmien til MAJ 49 Svend Aage Petersen.

Fra venstre: MAJ 56 Jørgen Nielsen, der fik 3. præmie, Keglekonge JUN 85 Peter Madsen
og MAJ 49 Svend Aage Pedersen., der fik 2. præmie.

Keglekonge 2012: JUN 85 Peter Madsen.

Rigtig hjertelig tillykke med sejren til den nye Keglekonge Peter Madsen.

Efter keglespillet var foreningen vært ved en hårdt tiltrængt øl/vand.

JUL 1964 Helge Kuno Pedersen.