Detachementskydning

2. jul 2013

Den årlige skydning mellem vagtdetachementet på Marselisborg og Garderfore- ningen for Aarhus og Omegn blev afviklet tirsdag den 3. juli.

Vi mødtes med garderne på Gardergården kl. 13:30 hvor major Michael de Voss gennemgik dagens program.
Sammen kørte vi til skydebanen, hvor vi med majoren som skydeleder gik i gang med skydningen.

Vi begyndte med serieskydninger for at garderne kunne vænne sig til at skyde med salonriflerne.
Derefter gik vi i gang med selve holdkonkurrencen, hvor et hold på 10 tjenstgørende gardere konkurrerer mod et hold af 10 gamle gardere.
Efter en pause med kaffe og wienerbrød fik vi igen lejlighed til at skyde serieskydninger, hvori alle 46 unge og gamle gardere, som var med på skydebanen, deltog.
Der var særdeles stor lyst til at deltage i disse serieskydninger. Vi brugte i alt 2000 patroner.

Efter skydningen var Garderforeningen for Aarhus og Omegn vært ved en lækker middag for 51 unge og gamle gardere på Gardergården.

Der var en god stemning og livlig snakken under middagen, hvor major de Voss i en pause forestod præmieuddelingen.

Bedste makkerpar med 171 point var GD M. I. Jensen og Klaus Bjerglund (GF).

Major Michael de Voss overrækker præmier til de bedst skydende gardere
M. I. Jensen og J. K. Jensen.

Bedst skydende gamle garder, Klaus Bjerglund, modtog pokalen på
garderforeningens vegne.

De bedste resultater var:
Klaus Bjerglund (GF) 87 point. Christian Petersen (GF) 86 point. Jørgen Vejbøl (GF) og Jørgen Johnsen (GF) 85 point.
Bedste makkerpar med 171 point var GD M. I. Jensen og Klaus Bjerglund (GF).
Serieskydningen blev vundet af GD S. P. Andersen og Knud Boye Nielsen (GF), hver med 48 point.
Garderforeningen havde med 817 point besejret Vagtdetachementet som opnåede 765 point og genvandt vandrepokalen.
Der var rigtig mange præmier, hvorfor ikke alle præmietagere er nævnt.

Det vellykkede arrangement sluttede med tappenstreg kl. 22:00.

1964 Helge Kuno Pedersen